Klachten
Ik vind het belangrijk dat je tevreden bent over de behandelingen.
Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Dat hoor ik dat graag meteen van je. Zo kunnen we met elkaar naar een oplossing zoeken en herhaling van klachten voorkomen. Bovendien kan ik daardoor ook de kwaliteit van de zorg verbeteren.
Wanneer je een klacht hebt, kun je het beste in gesprek gaan met de direct betrokkene(n). In de praktijk blijkt dat klachten op deze manier veelal snel op een bevredigende wijze opgelost kunnen worden.
Klachtenregeling
Komen we er samen niet uit, dan kun je telefonisch advies inwinnen bij de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM). Deze beroepsorganisatie van mondhygiënisten draagt zorg voor het bewaken en bevorderen van de kwaliteit van de beroepsuitoefening.
Ik ben als zelfstandige mondhygiënist lid van de NVM. De NVM klachtenregeling wordt vanaf 1 januari 2021 uitgevoerd door de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Deze stichting neemt de klachten in behandeling en draagt zorg voor een onafhankelijke beoordeling.
Voor meer informatie over klachtenprocedure kun je ook kijken op de website van de SKGE.